PRACE DYPLOMOWE
- “Chmurobrazy”. Interpretacje motywu chmury w pejzażu 1820-1920, praca magisterska pisana pod kierunkiem prof. Andrzeja Pieńkosa, obroniona 25/09/2018 w Instytucie Historii Sztuki na Uniwersytecie Warszawskim.
- FRÅN ”KARIKATYR PÅ VÄGGEN” TILL „SVERIGES MEST MONUMENTALA MÅLNING”. CARL LARSSONS MIDVINTERBLOT ÖVER TID (1911-2018), praca licencjacka napisana pod kierunkiem dr. hab. Włodzimierza Pessela, obroniona 15/07/2019 w Katedrze Skandynawistyki Uniwersytetu SWPS w Warszawie.
PUBLIKACJE NAUKOWE
- Sztuka islandzka – sztuka (w) izolacji w: “Etos amatora” (red. Łukasz Bukowiecki, Włodzimierz Karol Pessel, Warszawa, 2011).
- Seans literatury skandynawskiej, w: “Przegląd Humanistyczny” (red. Dorota Dziedzic, Warszawa 2016).
- Dzieje Midvinterblot Carla Larssona jako przykład szwedzkiego stosunku do tradycji i nowoczesności, w: „Nowoczesność: bunt i tradycja. Materiały I Warszawskiego Forum Studentów Historii Sztuki” (red. Marcin Lewicki, Warszawa 2017).
- Pejzaż – narodowy gatunek malarski Islandii w: ”Antologia naukowa. Islandia. Język. Naród. Natura” (red. Roman Chymowski, Emiliana Konopka, Warszawa 2017).
- O filmach z kraju cierpiącego na deficyt słońca w: “Przegląd Humanistyczny” (red. Dorota Dziedzic, Warszawa 2018.
- Carl i Karin Larsson – twórcy szwedzkiego „domu idealnego”? w: “Studia Scandinavica”, Gdańsk 2019.
- Of Horses and Men. Symbolic Value of Horses in Icelandic Art w: „Zoophilologica. Polish Journal of Animal Studies”Nr 6/2020 Mity – stereotypy – uprzedzenia
- Landscape Painting and the Construction of “Icelandicness”: Icelandic Modern National Art vis-à-vis its Danish Origins, w Biuletyn Historii Sztuki, 85(1), 95–116, 2023.
- Rozdział Cloudscapes. A wandering motif in Baltic Sea Region symbolist landscape painting, w publikacji zbiorowej “Visual and Material Culture Exchange across the Baltic Sea Region, 1772-1918”, red. Michelle Facos, Thor Mednick, Bart Pushaw (złożone do druku)
- Þóra Pjetursdóttir Thoroddsen. The first Icelandic (female) painter? w publikacji zbiorowej “The Material Legacies of Nordic Empire”, red. Thor Mednick, Bart Pushaw (złożone do druku)
WYKŁADY UNIWERSYTECKIE
- Inne światło. Cechy charakterystyczne skandynawskiego malarstwa pejzażowego XIX i XX wieku” na uniwersytetach: Mikołaja Kopernika w Toruniu (23/10/2019), Warszawskim (14/11/2019) oraz SWPS w Warszawie (16/12/2019).
- „O koniach i ludziach. O miejscu konia w kulturze islandzkiej” (on-line): Uniwersytet Śląski, Instytut Historii (24/04/2020), Uniwersytet Jagielloński, Instytut Filologii Germańskiej, 9/06/2020.
- cykl zajęć Malarstwo nordyckie przełomu XIX i XX wieku. Inspiracje – motywy – symbole dla studentów skandynawistyki i historii sztuki, Uniwersytet Gdański, semestr letni 2020/2021.
- Doktowykład W poszukiwaniu szczególnego światła. Skandynawskie kolonie artystyczne jako miejsca tworzenia charakterystycznego malarstwa pejzażowego i nordyckiej tożsamości narodowej, Uniwersytet Gdański, 8/06/2021.
- Czy hygge, lagom i sisu widać w malarstwie Północy? Rozmowa wokół nordyckich autostereotypów, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu, 13/04/2022.
- Konwersatorium Nie tylko „Krzyk” – mniej znana twórczość Edvarda Muncha, 18/01/2023, Katedra Historii Skandynawii i Europy Środkowo-Wschodniej, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.
- Wykład czwartkowy: Þorláksson, Jónsson, Stefánsson, Kjarval – czterech ojców islandzkiej sztuki nowoczesnej towarzyszący wystawie “Przesilenie. Malarstwo Północy 1880-1910”w Muzeum Narodowym w Warszawie, 9/02/2023.
WYSTĄPIENIA KONFERENCYJNE
- Kim byłby van Gogh, gdyby nie wyjechał do Prowansji? Rola światła i oświetlenia w malarstwie europejskim, konferencja “Europa Środkowa między Północą a Południem”, Uniwersytet Warszawski, 10/01/2013.
- “Sweden’s most famous painting”. Carl Larsson’s Midvinterblot, konferencja z okazji 40 lat gdańskiej Skandynawistyki, Uniwersytet Gdański, 25/04/2016.
- Larssonowie – twórcy szwedzkiego stylu idealnego, konferencja “Rzeczy piękne”, Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie, 18/05/2016.
- Pejzaż – narodowy gatunek malarski Islandii, konferencja “Islandia: Geografia. Kultura. Społeczeństwo”, Uniwersytet Warszawski, 19/05/2016.
- Midvinterblot Carla Larssona. Notatki o skandalu, konferencja „Nowoczesność: bunt i tradycja”, Uniwersytet Warszawski, 19/11/2016.
- Symbolism of clouds. Ruszczyc – Kuindzi – Gallen-Kallela and others, konferencja ”Visual Culture Exchange in the Baltic Sea Region 1772-1918”, Uniwersytet w Greifswaldzie, 17/06/2017.
- O koniach i ludziach. O miejscu konia w kulturze islandzkiej, konferencja “Koń-człowiek. Interakcje”, Uniwersytet Gdański, 20-21/09/2018.
- Själsfränder? Sekelskifteskonst från Polen och Sverige [Soulmates? Polish and Swedish art at the turn of the 19th and 20th centuries], konferencja “Polen-Skandinavia: vitenskapelige møter på tvers av generasjoner”, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, 11-12/04/2019.
- „Chmurobrazy”. Interpretacje motywu chmury w pejzażu 1820-1920 na wybranych przykładach, konferencja „Zainteresowania historyka sztuki” Uniwersytet im. Mikołaja Kopernika w Toruniu, 15/05/2019.
- “Chmurobrazy”. Motyw chmur w pejzażu skandynawskim na wybranych przykładach, konferencja “Odlot. Nowe tematy w historii sztuki”, Uniwersytet we Wrocławiu, 24/05/2019.
- Znane/Nieznane. Nordyckie artystki w filmie skandynawskim i amerykańskim, referat na konferencji studencko-doktoranckiej „Motyw artysty w filmach, serialach i grach komputerowych” organizowanej przez Koło Naukowe Medialno-Popkulturowe “Produktywni” UMCS, 31/03/2021.
- Związki między sztuką młodopolską a malarstwem, grafiką i rzeźbą skandynawskiego obszaru kulturowego lat 1886-1914, referat na konferencji studentko-doktoranckiej “Wyspa.Młodość 2021”, 12/05/2021.
- Pokrewne dusze? Związki polsko-skandynawskie w sztuce około 1886-1914, referat na Międzynarodowej konferencji studencko-doktoranckiej Wspólne Drogi „Podobieństwa i różnice” organizowanej na Uniwersytecie Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, 14/05/2021.
- Po obu stronach Bałtyku. Wędrujące motywy i wspólne inspiracje sztuki polskiej i skandynawskiej przełomu XIX i XX wieku, referat na 8. Konferencji Naukowej „Odlot. Eksplozja badań” organizowanej na Uniwersytecie Wrocławskim, 21/05/2021.
- Związki między sztuką polską i skandynawską przełomu XIX i XX wieku, referat na Studenckiej Konferencji Młodych Skandynawistów, organizowanej przez Instytut Skandynawistyki i Fennistyki Uniwersytetu Gdańskiego, 26/05/2021.
- Des deux côtés de la mer Baltique : les liens entre l’art polonais et scandinave entre 1890 et 1914, referat na IVe congrès de l’Association pour les études nordiques: Entre Scandinavie et Baltique orientale (Inalco) w Paryżu, 18-20/11/2021
- Is Vilhelm Hammershøi’s interior hyggelig? The Danish painter between international mood painting and the national auto-stereotype podczas międzynarodowej konferencji Character in an interior/ Character of an interior, organizowanej przez Uniwersytet Adama Mickiewicza w Poznaniu, 19/06/2022
- Nordic – national – local. Three-fold identity in Nordic painting of the 19th/20th century na międzynarodowej konferencji SASS 2023 na University of Texas w Austin (Stany Zjednoczone), 20/04/2023.
ORGANIZACJA KONFERENCJI
- “Islandia: Geografia. Kultura. Społeczeństwo”, Uniwersytet Warszawski, 19/05/2016.
NAGRODY, WYRÓŻNIENIA, GRANTY
- VIS NAUKOWY 2017/2018
wyróżnienie Wydziału Nauk Humanistycznych i Społecznych Uniwersytetu SWPS i stypendium na rok akademicki 2017/2018 - Udział w 2. edycji „UG Talks. Slam naukowy” z wystąpieniem Dlaczego w sztuce skandynawskiej dominują pejzaże? #Friluftsliv, czyli jeden z autostereotypów nordyckich i awans do finału
- Udział w finale „UG Talks. Slam naukowy” i pierwsza nagroda za wystąpienie Wulkany, białe noce, elfy. O kreowaniu tożsamości narodowej w islandzkim malarstwie I poł. XX w.
- UGrant-start na publikację naukową
- Kwerendy naukowe w Nasjonalmuseum oraz Muzeum Muncha w Oslo z grantu NAWA, 10-19/10/2022