Aktywność naukowa

PRACE DYPLOMOWE

PUBLIKACJE NAUKOWE

  • Sztuka islandzka – sztuka (w) izolacji w: “Etos amatora” (red. Łukasz Bukowiecki, Włodzimierz Karol Pessel, Warszawa, 2011).
  • Seans literatury skandynawskiej, w: “Przegląd Humanistyczny” (red. Dorota Dziedzic, Warszawa 2016).
  • Dzieje Midvinterblot Carla Larssona jako przykład szwedzkiego stosunku do tradycji i nowoczesności, w: „Nowoczesność:  bunt  i  tradycja. Materiały I Warszawskiego Forum Studentów Historii Sztuki” (red. Marcin Lewicki, Warszawa 2017).
  • Pejzaż – narodowy gatunek malarski Islandii w: ”Antologia naukowa. Islandia. Język. Naród. Natura” (red. Roman Chymowski, Emiliana Konopka, Warszawa 2017).
  • O filmach z kraju cierpiącego na deficyt słońca w: “Przegląd Humanistyczny” (red. Dorota Dziedzic, Warszawa 2018.
  • Carl i Karin Larsson – twórcy szwedzkiego „domu idealnego”? w: “Studia Scandinavica”, Gdańsk 2019.
  • Of Horses and Men. Symbolic Value of Horses in Icelandic Art w: „Zoophilologica. Polish Journal of Animal Studies”Nr 6/2020 Mity – stereotypy – uprzedzenia
  • Rozdział Cloudscapes. A wandering motif in Baltic Sea Region symbolist landscape painting, w publikacji zbiorowej “Visual and Material Culture Exchange across the Baltic Sea Region, 1772-1918”, red. Michelle Facos, Thor Mednick, Bart Pushaw (złożone do druku)
  • Rozdział Landscape Painting and the Construction of “Icelandicness”: Icelandic modern national art as opposed to its Danish origins w publikacji zbiorowej “The Material Legacies of Nordic Empire”, red. Thor Mednick, Bart Pushaw (złożone do druku)

WYKŁADY UNIWERSYTECKIE

  • Inne światło. Cechy charakterystyczne skandynawskiego malarstwa pejzażowego XIX i XX wieku” na uniwersytetach: Mikołaja Kopernika w Toruniu (23/10/2019), Warszawskim (14/11/2019) oraz SWPS w Warszawie (16/12/2019).
  • „O koniach i ludziach. O miejscu konia w kulturze islandzkiej” (on-line): Uniwersytet Śląski, Instytut Historii (24/04/2020), Uniwersytet Jagielloński, Instytut Filologii Germańskiej, 9/06/2020.
  • cykl zajęć Malarstwo nordyckie przełomu XIX i XX wieku. Inspiracje – motywy – symbole dla studentów skandynawistyki i historii sztuki, Uniwersytet Gdański, semestr letni 2020/2021.
  • Doktowykład W poszukiwaniu szczególnego światła. Skandynawskie kolonie artystyczne jako miejsca tworzenia charakterystycznego malarstwa pejzażowego i nordyckiej tożsamości narodowej, Uniwersytet Gdański, 8/06/2021.
  • Czy hygge, lagom i sisu widać w malarstwie Północy? Rozmowa wokół nordyckich autostereotypów, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu, 13/04/2022.

WYSTĄPIENIA KONFERENCYJNE

  • Kim byłby van Gogh, gdyby nie wyjechał do Prowansji? Rola światła i oświetlenia w malarstwie europejskim, konferencja “Europa Środkowa między Północą a Południem”, Uniwersytet Warszawski, 10/01/2013.
  • “Sweden’s most famous painting”. Carl Larsson’s Midvinterblot, konferencja  z okazji 40 lat gdańskiej Skandynawistyki, Uniwersytet Gdański, 25/04/2016.
  • Larssonowie – twórcy szwedzkiego stylu idealnego, konferencja “Rzeczy piękne”, Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie, 18/05/2016.
  • Pejzaż – narodowy gatunek malarski Islandii, konferencja “Islandia: Geografia. Kultura. Społeczeństwo”, Uniwersytet Warszawski, 19/05/2016.
  • Midvinterblot Carla Larssona. Notatki o skandalu, konferencja „Nowoczesność: bunt i tradycja”, Uniwersytet Warszawski, 19/11/2016.
  • Symbolism of clouds. Ruszczyc – Kuindzi – Gallen-Kallela and others, konferencja ”Visual Culture Exchange in the Baltic Sea Region 1772-1918”, Uniwersytet w Greifswaldzie, 17/06/2017.
  • O koniach i ludziach. O miejscu konia w kulturze islandzkiej, konferencja  “Koń-człowiek. Interakcje”, Uniwersytet Gdański, 20-21/09/2018.
  • Själsfränder? Sekelskifteskonst från Polen och Sverige [Soulmates? Polish and Swedish art at the turn of the 19th and 20th centuries], konferencja “Polen-Skandinavia: vitenskapelige møter på tvers av generasjoner”, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, 11-12/04/2019.
  • „Chmurobrazy”. Interpretacje motywu chmury w pejzażu 1820-1920 na wybranych przykładach, konferencja „Zainteresowania historyka sztuki” Uniwersytet im. Mikołaja Kopernika w Toruniu, 15/05/2019.
  • “Chmurobrazy”. Motyw chmur w pejzażu skandynawskim na wybranych przykładach, konferencja “Odlot. Nowe tematy w historii sztuki”, Uniwersytet we Wrocławiu, 24/05/2019.
  • Znane/Nieznane. Nordyckie artystki w filmie skandynawskim i amerykańskim, referat na konferencji studencko-doktoranckiej „Motyw artysty w filmach, serialach i grach komputerowych” organizowanej przez Koło Naukowe Medialno-Popkulturowe “Produktywni” UMCS, 31/03/2021.
  • Związki między sztuką młodopolską a malarstwem, grafiką i rzeźbą skandynawskiego obszaru kulturowego lat 1886-1914, referat na konferencji studentko-doktoranckiej “Wyspa.Młodość 2021”, 12/05/2021.
  • Pokrewne dusze? Związki polsko-skandynawskie w sztuce około 1886-1914, referat na Międzynarodowej konferencji studencko-doktoranckiej Wspólne Drogi „Podobieństwa i różnice” organizowanej na Uniwersytecie Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, 14/05/2021.
  • Po obu stronach Bałtyku. Wędrujące motywy i wspólne inspiracje sztuki polskiej i skandynawskiej przełomu XIX i XX wieku, referat na 8. Konferencji Naukowej „Odlot. Eksplozja badań” organizowanej na Uniwersytecie Wrocławskim, 21/05/2021.
  • Związki między sztuką polską i skandynawską przełomu XIX i XX wieku, referat na Studenckiej Konferencji Młodych Skandynawistów, organizowanej przez Instytut Skandynawistyki i Fennistyki Uniwersytetu Gdańskiego, 26/05/2021.
  • Des deux côtés de la mer Baltique : les liens entre l’art polonais et scandinave entre 1890 et 1914, referat na IVe congrès de l’Association pour les études nordiques: Entre Scandinavie et Baltique orientale (Inalco) w Paryżu, 18-20/11/2021

ORGANIZACJA KONFERENCJI

  • “Islandia: Geografia. Kultura. Społeczeństwo”, Uniwersytet Warszawski, 19/05/2016.

NAGRODY, WYRÓŻNIENIA, GRANTY

  • VIS NAUKOWY 2017/2018
    wyróżnienie Wydziału Nauk Humanistycznych i Społecznych Uniwersytetu SWPS i stypendium na rok akademicki 2017/2018
  • Udział w 2. edycji „UG Talks. Slam naukowy” z wystąpieniem Dlaczego w sztuce skandynawskiej dominują pejzaże? #Friluftsliv, czyli jeden z autostereotypów nordyckich i awans do finału
  • Udział w finale „UG Talks. Slam naukowy” i pierwsza nagroda za wystąpienie Wulkany, białe noce, elfy. O kreowaniu tożsamości narodowej w islandzkim malarstwie I poł. XX w.
  • UGrant-start na publikację naukową

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *